Information til holdledere.

Det er altid træneren der sætter holdet til en holdkamp, men der er brug for frivillige forældre til at koordinere m.v., og det er her holdlederen kommer ind i billedet. Som holdleder skal du sørge for der er spillere til hver kamp, sætte kampe i gang, indberette resultater m.v.

Du har brug for at blive oprettet som holdleder på Badmintonplayer.dk, få en nøgle til badmintonkontoret og få navne, mail-adresser og mobilnumre på spillerne. Det hjælper USUs årgangsansvarlige dig med.

Når du ved, hvem der er med på holdet, kan du sende en mail ud til spillerne med datoer på alle kampe. Så har de også et overblik og kan sætte kryds i kalenderen.

 

Før kamp på hjemmebane:

·      Spørg træneren hvem der skal med. Der kan ske ændringer i løbet af sæsonen.

·      Send en mail til spillerne ca. 1½ uge før kampen. Bed om en tilbagemelding på hvem der kan spille!

·      Find evt. reserver (i samråd med træneren).

·      Lav en frugt- eller kageordning som spillerne kan hygge sig med efter kampen. Frugten/kagen er også til det hold som er på besøg!

·      Spørg træneren om holdopstillingen.

·      Send en mail med holdopstillingen til spillerne ca. fredag før kampen.

·      Print en holdseddel med holdopstillingen ud fra Badmintonplayer.dk. Den skal du bruge til at notere resultaterne på. Det er holdlederen på hjemmebaneholdet der skal indberette resultatet når kampen er slut.

 

Før kamp på udebane:

·      Spørg træneren hvem der skal med. Der kan ske ændringer i løbet af sæsonen.

·      Send en mail til spillerne ca. 1½ uge før kampen. Bed om en tilbagemelding på hvem der kan spille!

·      Find evt. reserver (i samråd med træneren).

·      Koordiner gerne fælles kørsel.

·      Spørg træneren om holdopstillingen.

·      Send en mail med holdopstillingen til spillerne  ca. fredag før kampen.

·      Print to holdsedler med holdopstillingen ud fra Badmintonpeople.dk. Den ene skal du give til holdlederen på hold som I spiller mod. Print evt. også en til dig selv som du kan notere resultater på. NB: Alle spillere skal have en oprettet profil i Badmintonpeople.dk. Det er primært spillere uden turneringserfaring der ikke allerede er oprettet.

 

Under kamp på hjemmebane:

Der er som udgangspunkt 3 baner til rådighed. Gamle bolde bruges til opvarmning. De ligger løst i en kasse/kurv på badmintonkontoret. Rør med nye bolde til selve kampene ligger i skabet på badmintonkontoret. Der står på skabet hvor mange rør der er beregnet til kampene.

·      Få navnene på modstanderne af det andet holds holdleder. Tjek gerne med det samme om alle spillere er oprettet i Badmintonpeople.dk.

·      Sørg for at spillerne varmer op i 20-30 minutter. Lav gerne fælles opvarmning noget af tiden (spillerne kan f.eks. skiftes til at vælge en øvelse de kender fra træning). Lav også gerne et kampråb.

·      Kald de to hold sammen og hils på hinanden. Fortæl hvem der spiller mod hvem. Uddel bolde og sæt i gang!

·      Notér resultaterne.

·      Byd gerne modstanderne på frugt/kage efter sidste kamp.

·      Læg evt. ubrugte nye bolde tilbage i skabet.

 

Under kamp på udebane:

·      Aflever holdopstilling til det andet holds holdleder.

·      Sørg for at spillerne varmer op i 20-30 minutter. Lav gerne fælles opvarmning noget af tiden (spillerne kan f.eks. skiftes til at vælge en øvelse de kender fra træning). Lav også gerne et kampråb.

·      Notér evt. resultaterne (til eget brug).

 
Efter kamp på hjemmebane:

·      Indberet resultatet på Badmintonpeople.dk! Hvis kampen spilles i weekenden skal resultatet være indberettet senest mandag kl. 12.

 

Holdturneringsreglerne kan findes på Badminton Danmarks hjemmeside: badminton.dk

 
Hjælp til Badmintonpeople
:
 
Vejledninger til hvordan man udfylder en holdseddel og indrapporterer resultater findes på forsiden af Badmintonkoebenhavn.dk 


Skovshoved Badminton | Krøyersvej 5 A , 2930 Klampenborg | +45 39 45 01 80 | skovser@skovser.dk